Beach boys in Mombasa - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van missallovertheworld - WaarBenJij.nu Beach boys in Mombasa - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van missallovertheworld - WaarBenJij.nu

Beach boys in Mombasa

29 September 2015 | Kenia, Mombassa

Twee dagen geleden nog..... in de ochtend een geweldige game drive in de vroege ochtend. We zien een Cheeta de weg over steken en daarna haar welpen in het gras springen. In doe ochtend was het zó mooi en zo puur in Kenia.
Nu twee dagen later worden we geconfronteerd met andere puurheden in Mombasa. De zogenaamde Beach Boys die hier rond lopen.... Op zoek naar oudere dames om hen te vergezellen op het strand, tijdens een boottocht en uiteindelijk naar de slaapkamer. Kei harde seks industrie in Mombasa. De Westerse cougars laten zich vergezellen door een jonge tiener met dreadlocks en een getraind lijf. Waarom? We proberen het (sociaal invoelend als we zijn) te begrijpen. Is dit te begrijpen? Een vrouw die genegenheid, complimenten en seks afkoopt. Misschien begrijp ik het..... De vrouwen krijgen aandacht en voelen zich weer mee tellen. Erkenning en genegenheid is toch iets waar we allemaal naar op zoek zijn. Maar tegen welke prijs?
De kei harde werkelijkheid. Saskia en ik zijn deze werkelijkheid ontvlucht. We zijn overdag ons appartementen complex ontvlucht om ons te onttrekken van de taferelen dus een blonde Duitse 50 plusser en haar mooie jonge God met dreadlocks locks en goddelijk lichaam. Wij gaan naar het winkelcentrum: schoenen kijken en ijs eten. Dat maakt onze dag. We zijn er kei hard achter gekomen dat Mombasa voor niemand aan te raden is, behalve voor de oudere vrouw op zoek naar een jonge God.....
Wij zijn het eens: morgen vertrekken we..... Eindelijk naar Voi, naar een onschuldig weeshuis voor kinderen en een opvang voor weesolifantjes. Dat is het Afrikaanse leven waar wij voor kiezen en waarvoor wij naar hier gekomen zijn.

• 29 September 2015 - 20:09

Danielle :

Wow, mooi geschreven. Veel plezier in Voi!

• 30 September 2015 - 08:23

Petra :

Inderdaad prachtig geschreven en zo herkenbaar (in Thailand gezien ). Maar geniet van al het natuurschoon en geef lualeni een dikke knuffel. :-)

• 30 September 2015 - 14:39

Noortje:

Op tv al zo confronterend... Vraag en aanbod...