Jambo Muzungu - Reisverslag uit Nungwi, Tanzania van missallovertheworld - WaarBenJij.nu Jambo Muzungu - Reisverslag uit Nungwi, Tanzania van missallovertheworld - WaarBenJij.nu

Jambo Muzungu

Door: Au3

Blijf op de hoogte en volg

15 Februari 2009 | Tanzania, Nungwi

Goedendag blanke, dat is wat je de hele dag op de straat hoort roepen. Kinderen die naar de straat komen rennen en vrolijk zwaaien naar je. De ouderen noemen me 'mama' vanwege het respect wat ze voor me hebben door mijn 'beautiful African body'. Dat is lekker om te horen. Eindelijk respect voor mijn lichaam ;)
Eergisteren hebben leden uit onze groep de top van de Kilimanjaro bereikt. Ook respect voor hen!!! Wij liggen inmiddels op het witte strand van Nungwi op Zanzibar. Uitzicht op blauwe zee en palmbomen......... vreselijk..... om je hier te moeten begeven. Jammer dat mijn menneke de laatste dagen er niet bij is. Ook hij had nog kunnen genieten van dit stukje Afrika.
De leeuwen, olifanten en nijlpaarden die vlak langs onze tenten af liepen hebben we moeten verlaten voor een tropisch eiland waar we in een lodge liggen. Dus ook onze tenten zijn ingeruild voor een stukje luxe.
Een leeuw drie meter achter je door horen lopen is ook wel adrenaline verhogen, maar een lekker plekkie aan zee is ook de moeite waard. De ervaringen die ik tot nu toe heb meegemaakt zijn zeer heftig en lijken inmiddels weken geleden.
We zitten nu in de airco, eindelijk even rustig typen. De afgelopen week was er nergens internet, maar vooral geen tijd voor mezelf gevonden omdat alles tot in de minuut werd georganiseerd. Tot het einde van de vakantie is het nu eindelijk 'pole pole' wat rustig aan betekent.
O ja, ik heb een henna tattoo op mijn hand laten zetten gisteren. Het zal wel aan de zonnesteek liggen en de invloed die Saskia op mij heeft!! (O ja, en ook nog de andere dames zoals Bertina en Dagmar).
Jullie ook allemaal: pole pole!!
Ik ga zo weer de hitte in (ongeveer 35 graden), dus denk nog even niet aan de kou in Holland.

Kus voor jullie allen die dit lezen en tot binnenkort!!
Lieve Leon: Hopelijk wordt het in Holland weer een stukje warmer als ik terug kom, liefs van je lief!!
Pap, Mam, vergeet de caravan. Stap in het vliegtuig en laat je verrassen door moeder Aarde: dat is de tweede moeder die van me moet houden, want anders had ze me deze vakantie niet zoveel mooie dingen kunnen laten zien!! XXXXX

  • 15 Februari 2009 - 12:07

    Mama & Papa:

    Leuk om weer eens wat van je te horen.Een mooie en drukke werkvakantie!!!!!met veel ervaringen die je lang bijblijven denk ik, zeker met al je foto's die je gemaakt hebt. Nu nog een weekje luxe is ook mooi.Wij gaan binnenkort naar ons huisje in Frankrijk dat is voor ons genieten.
    Nog veel plezier en de groetjes en kusjes.

    Mama &Papa

  • 15 Februari 2009 - 17:46

    Herman En Anne Marie:

    Wat enorm veel verhalen zullen we van je horen en de foto's. Welfijn dat je weer terug komt. Maar vooral dat je zo
    geniet, geweldig hoor.
    Liefs en tot in het park.
    A.M. en H.

  • 15 Februari 2009 - 18:34

    Anita:

    Hey Au3! En wéér is het geweldig om te lezen wat je allemaal meemaakt! Hoewel mijn vakanties bij voorkeur 'luie' vakanties zijn, word ik nu toch wel jaloers. Het móet daar bij jou geweldig mooi en indrukwekkend zijn! Groeten uit een regenachtig Holland.
    (Ja, regenachtig. Dus geniet jij nog maar van de zon!) Tot gauw.

  • 15 Februari 2009 - 21:04

    Tonnie:

    Zo te lezen hebben jullie een super vakantie, nog even en dan roept het gewone leven weer. nog veel plezier deze week samen met Saskia.

  • 16 Februari 2009 - 10:33

    Antoinette Van Deurs:

    Hallo au3
    Wat heerlijk om te horen dat je zoveel mooie ervaringen doet van Moeder Aarde Ik hoop dat je straks in Nederland ook nog mag genieten, doorgenieten dus van deze prachtige reis Veel liefs Antoinette ,Ben Antje Ted en de lieve kleine Tom die al weer bijna vijf maanden is

  • 16 Februari 2009 - 14:31

    Cindy:

    He au3
    ik ben echt benieuwd naar de foto's het lijkt me geweldig.Maar nog een nieuwtje ik word weer tante (ons yvon)Nou geniet nog lekker van zon en het mooie uitzicht en tot binnenkort.
    groetjes en een dikke xxx

  • 16 Februari 2009 - 20:55

    Eveline:

    He Audrey,
    wat een leuk stukje weer om te lezen! Geniet nog even lekker van Zanzibar. Ik ben benieuwd naar je foto's.
    lfs Eveline

  • 17 Februari 2009 - 18:58

    Angelique:

    Zoho, zo te lezen hebben jullie het goed naar jullie zin. Kon lange tijd niet inloggen, maar heb nu eindelijk kunnen concluderen dat je het goed maakt in Afrika. Niet opgegeten in ieders geval. Lekker nog even relaxen in Zanzibar!! En dan snel weer gezond terug naar Nederland!

    Lieve groet
    x A.

  • 18 Februari 2009 - 16:23

    Pauline:

    ......... en dan denk ik een verhaal te hebben als er op de camping in frankrijk een everzwijn achter mijn tent ligt te knorren :-/
    Zo te lezen hebben jullie een TOP vakantie genoten. Ik kijk uit naar jullie terugkomst.

    Hele goede reis terug en tot gauw.
    Veel liefs allebei
    Pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Nungwi

Actief sinds 23 Juli 2008
Verslag gelezen: 54
Totaal aantal bezoekers 6208

Voorgaande reizen:

21 September 2015 - 04 Oktober 2015

Kenia!! Saskia, here we go.... finally

18 September 2014 - 03 Oktober 2014

Berggorilla's in Oeganda

24 Januari 2009 - 20 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: